Translate
onsdag 26 september 2012
Mitt kommande brev till optikern
Innan jag besöker butiken igen vill jag redogöra vad som hände och var jag upplevde i butiken.
Jag vände mig till Er för jag förstod att jag hade starr, tänkte att det var en butik som funnits länge och det kändes tryggare än att gå till en av kjedjebutikerna som säljer billiga glasögon .
Optikerna säger Du har starr men jag får egentligen inte säga det.
Du behöver inte gå till ögonläkare.
Hon frågar också om jag kör bil, vilket jag gör, hon säger att det är på gränsen att jag får köra.
Redan då tänkte jag varför får jag inte remiss en starr avstannar väl inte utan försämras Men litade på Er, som kund är man helt i händerna på Er kan ju inte själv avgöra vad som är bäst.
När jag så hämtade glasögonen fick jag dom lagda på disken och ett papper att läsa på. Jag påpekade att jag inte kunde läsa liten text med dem , fick ingen respons. Sa själv , kanske ögonen måste vänja sig med dem.
Alltid när jag köpt glasögon har en optiker kollat att allt fungerat inte bara fått glasögonen lagda framför mig på disken.
När jag återkommer, berättar att jag ser bra på långt håll, får jag förslag att använda dom när jag inte behöver läsa och skaffa läsglasögon Du skulle göra ett bra pris. Och jag fick remiss.
Hemkommen började jag tänka.Jag har betalt över 8000:- för progressiva glasögon som jag kan se långt med för att sedan köpa nya att läsa med, men låter det stanna med en tanke.
Jag blir opererad, blir ställd på kö för operation av andra ögat.
Ringer och berätta det Du ville endast rätta till glaset för det vänstra ögat, starren på det högra har kommit efter Er undersökning.
MEN hade Ni låtit mig få remiss istället för att prova ut glasögon hade båda ögonen varit fixade före utprovning.
När jag ifrågasatte utprovningen sa Du att läkarna blev arga om Ni skrev ut remiss för tidigt.
Ringde 5 optiker ställde två frågor.
1. Om man har lite starr provar Ni ut glasögon?
Fyra provar aldrig ut glasögon om det finns minsta starr.
En skulle ha en dialog och visat så här ser Du nu och så här kan vi förbättra, kunden fick sen själv avgöra om den ville till ögonläkare,
2. Blir läkarna arga om Ni skriver remiss vid lite starr?
Det hade ingen upplevt eller hört.
Kände att jag fått nog. Ringer att jag kommer på tisdag och lämnar tillbaka glasögonen,berättade att jag talat med optiker. Jag skulle få det men inte för utprovningen. Helt OK jag fick ju remissen. Samtidigt vill Du inte se mig i butiken igen. Jag förklarade att det är ömsesidigt. Samtalet avslutades.
Helt OTROLIGT jag hade inte bråkat eller varit otrevlig eller stulit i butiken.
Vad jag gjort, ifrågasatt med all rätt varför Ni provade ut glasögon.
Efter några minuter ringde Du och bad om ursäkt.Och Du skulle ta hand om mig efter andra operationen.
'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
S
.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar