Translate

torsdag 6 februari 2014

MIG LURAR INGEN

MIG LURAR INGEN,så har det hänt igen,förut var det glasögonen jag fick bråka om. Har problem med att övertråden bildar ett fågelbo av trassel på undersidan och att stygnplattan är lite skev efter att  spolkoppen reste sig en gång när jag sydde och plattan är svår att få på plats.Åker till stans enda reparatör känd som  en tvär gubbe ..
Väl där ställer han maskinen  på bordet och säger det kostar 1,200 kr utan att fråga var problemet är eller titta på maskinen, att han går igenom maskinen och jag får gratis service inom 1 år.Jag försöker tala om att maskinen är servad i somras ,hos en reparatör där vi har sommarstugan
,Jag vill bara ha problemet med trasslet åtgärdat får inte tala till punkt,han bara avbryter mig Till slut säger jag att jag får ju inte  tala och Du lyssnar inte. Försöker igen säga vad jag vill  men det är lönlöst Ber honom ta bort stygnplattan för det  är omöjligt eftersom den är skev. Han tar fram en ny maskin och tar bort  plattan ,vad har det med min  maskin att göra  
Så säger han att jag aldrig ska ta bort plattan och göra rent det behövs inte .Jag fick nog lämnar maskinen vill ju få den ok.Hemkommen  tar jag fram  bruksanvisning där står hur man  rengör maskinen,vilket jag alltid gjort på mina maskiner Man kan undra varför borste medföljer maskinen om den inte ska användas. Han vill väl att den ska damma igen så han kan ta 1,200 kr för att göra ren den.

Jag har köpt 4 maskiner av honom han frågade varför jag inte  köpt denna av honom och han  sa att jag köpt den av billig kedja. Började tjafsa om ock visa billiga symaskiner som ex. säljs av Lidl.

 Den här symaskinens sälj  på de flesta   symaskinsbutiker och var inte någon kampanjsymaskin. Han hade den själv i lager även den som Lidl säljer
 Ångrade direkt att jag lämnat maskinen.ringde idag att jag vill hämta den. Jag kunde komma om 20 minuter sa det var omöjligt att hinna då kunde jag ringa på em om han var hemma  Vilken dj...a tomte.
Jag må vara skrynklig om  kinden men inte i huvudet. Jag kräver respekt i en butik,vet vad god service är.